Huippusuosittu Tuo tullessas vie mennessäs -tapahtuma
järjestetään jälleen!

"Tuo tullessas vie mennessäs" tapahtuma järjestetään 6.4.2024 klo 10:00 - 12:00 Keravan lukion ruokasalissa

Tuo tullessasi, vie mennessäsi on tapahtuma, jossa lastenvaatteet ja tavarat vaihtavat omistajaa ilman rahaa!

Paikkana on ollut suuren suosion takia Keravan Lukion ruokala, jonne pääsee mukavasti myös rattailla. Ruuhkan välttämiseksi ota mukaasi joku joka voi istua vaikka kahvilla puffetissa ja vahtia rattaita.

Tuo tullessasi, vie mennessäsi! -tapahtumassa vaihdetaan vain lastenvaatteita ja -tarvikkeita.

Tuo siis nurkissasi lojuvat ehjät ja puhtaat lastenvaatteet ja tavarat kiertoon – vaihtoehtoisesti voit ottaa mukaasi tarvitsemiasi tavaroita ja sopivia vaatteita, ihan ilmaiseksi! Tapahtumasta voi myös vain hakea omaan tarpeeseen ja kohtuudella.

Voit tuoda tapahtumaan lastenvaatteita koossa 42 cm – 170 cm sekä lastenkenkiä sekä -tarvikkeita kuten esimerkiksi lakanoita, tuttipulloja, imetystyynyjä, urheiluvälineitä, dvd-elokuvia, leluja, uimavälineitä, satukasetteja, potkulautoja, keppihevosia – mitä vain lapsiin liittyvää! Keväisin tapahtumassa vaihdetaan kevääseen ja kesään sopivia vaatteita ja tarvikkeita, ja syksyisin ovat vuorossa syksy ja talvivarusteet.

Huom! Emme ota tapahtumaan enää vastaan isoja tarvikkeita kuten kaukaloita tai vaunuja. Aiempina vuosina näitä on jäänyt ylijäämäksi paljon, ja jatkosijoituspaikan löytäminen on osoittautunut hankalaksi.

Vaatteiden ja tavaroiden tulee olla puhtaita ja ehjiä, sellaisia joita voisit käyttää omilla lapsillasikin. Tapahtuma ei ole jätekeräys, älä siis tuo lumppua, likaista tai rikkinäistä - meillä ei ole rikkinäiselle tavaralle jatkosijoituspaikkaa! Kyseessä ei myöskään ole kirpputori, vaan ottamista ja antamista hyvällä ja reilulla meiningillä, joten maksulliset tavarat ja vaatteet myyntiin muualle.

Lajittele tuomasi vaatteet ja tarvikkeet etukäteen - helpottaa asioimista tapahtumassa!

Ota huomioon, että toivomme sinun lajittelevan tuomasi vaatteet ja tavarat tapahtumassa. Lajittele siis tuomisesi jo kotona ennakkoon seuraavasti, jotta tapahtumassa sinun olisi helppoa viedä tuomasi tavarat/vaatteet omille pöydilleen:

• 56cm ja alle sisävaatteet
  • 62cm/68cm sisävaatteet
  • 74cm/80cm
  • 86cm/92cm
  • 98cm/104cm sisävaatteet
  • 110cm/116cm sisävaatteet
  • 122cm/128cm sisävaatteet
  • 134cm/140cm sisävaatteet
  • yli 140cm sisävaatteet
  • alle 100cm ulkovaatteet (haalarit, takit ja housut)
  • yli 100cm ulkovaatteet
  • kengät
  • pipot / huivit/ lippikset ym lajiteltuna kategorioihin:
    • Vauva
    • Taapero
    • Leikki-ikä
    • Koululainen
  • harrastus
  • lelut
  • imetys/raskaus
  • pientarvikkeet kuten tuttipullot, kestovaipat, ruokalaput
  • petivaatteet / peitot / lakanat

Kerrossänkyjä, koulupöytyiä tai muita isokokoisia tavaroita ei voi tuoda tapahtumaan, koska niiden jatkosijoittaminen on hankalaa.

Ei jatkomyyntiin - vaan hyvällä ja reilulla meiningillä, jooko?

Tapahtumasta mukaan otettavat vaatteet ja tavarat eivät ole tarkoitettu jatkomyyntiin, vaan omaan tarpeeseen. Noudatathan hyviä tapoja, etkä käytä toisten hyvää tahtoa hyväksi. Tapahtumasta poistetaan henkilöt, joiden epäillään hakevan tavaraa myyntiin tai jotka käyttäytyvät kohtuuttomasti.

Ylimääräiset tavarat toimitetaan jaettavaksi hyväntekeväisyyteen, keravalaisiin päiväkoteihin ja neuvoloihin sekä muihin kohteisiin. Jos tavaraa jää paljon yli, yritämme sijoittaa sen tarvitseville ympäri Keravaa ja lähikuntiin.

Kiinnostaako tulla auttamaan tapahtuman tekemisessä?

Vapaaehtoiseksi voi tulla vain vaikka kahdeksi tunniksi ennen tai jälkeen tapahtuman. Vapaaehtoisten tehtäviin kuuluu mm tilan valmistelu, tavaroiden järjestely ja lajittelu tapahtuman aikana sekä ylijäämän lajittelu tapahtuman jälkeen erilaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Keravan MLL:n paikallisyhdistys yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa.