Perhekahvilat

Perhekahvila on kaikille avoin lapsiperheiden kohtaamispaikka

Tule perhekahvilaan hetkeksi hengähtämään ja anna lapsien purkaa toimintatarmoaan. Kahvikupposen ääressä on helppo tutustua uusiin, samanlaisessa elämäntilanteessa oleviin ihmisiin. Perhekahviloiden tavoite on tarjota vanhemmille tukea, tietoa ja toimintamahdollisuuksia ja lapsille seuraa ja mukavaa tekemistä. Kävijöiden toiveiden mukaan voidaan kahvilaan kutsua myös asiantuntijapuhujia alustamaan keskustelua.

Perhekahvilat syntyvät vanhempien omasta aloitteesta. Yhdistyksen yhtenä tavoitteena on avata uusia kahviloita sitä mukaa kun tarvetta, tiloja ja tekijöitä löytyy. Tällä hetkellä suunnittelemme vauvakahvilaa, jossa etenkin esikoisvauvansa kanssa olevat vanhemmat voisivat löytää vertaisverkostoja ja päästä puhumaan uudesta elämäntilanteesta. Jos kiinnostuit asiasta, ota yhteyttä mllkerava@gmail.com

Perhekahvilatoimintaa on ME-talonPikku Elzunmonikulttuurisessa perhekahvilassa ja Liikuntakahvilassa Pompitissa.

Ajankohtaisia kuulumisia ja tapahtumia pääset seuraamaan kahviloiden omissa Facebook-ryhmissä:

ME-talo -Keskusta

Pikku Elzu - Savio

Monikulttuurinen perhekahvila - Multicultural family cafe

Liikuntakahvila - Liikuntakeskus Pompit

Mukaan toimintaan?

Perhekahvilatoiminnassa kaivataan aina lisää vapaaehtoisia. Vapaaehtoiset voivat toimia perhekahvilassa monessa eri roolissa, esimerkiksi perhekahvilan kahvinkeittäjänä tai erilaisen lapsille suunnatun toiminnan ohjaajana (satutunti, jumppa, laulut jne.). Jokainen kahvila muotoutuu kävijöidensä näköiseksi, joten oman alueen kahvilan toimintaan on helppo vaikuttaa lähtemällä mukaan tekemään omanlaista kahvilaa.

Vapaaehtoiseksi voi ilmoittautua kahvilan vastuuäideille.

Lisätietoja perhekahviloista antaa myös MLL:n Keravan yhdistyksen perhekahvilavastaava Anna Harsia, jonka tavoitat sähköpostitse osoitteesta:

mllkerava@gmail.com